RECEPTEN

donderdag 27 januari 2011

Berkoekesh


Mijn vriendin L. Heeft een babytje gekregen. Ze ligt nog in het ziekenhuis (hier moet je 3 dagen in het ziekenhuis liggen na een bevalling). Toen ik bij haar op bezoek ging wou ik iets gezonds meenemen waar veel ijzer enz inzit :-). Eigenlijk dacht ik er ook een hele tijd aan om dit gerecht te maken, maar daar kwam steeds maar niks van. Dus heb ik vandaag dit gerecht maar voor ons en voor haar gemaakt en meegenomen naar het ziekenhuis en ik heb ook nog wat chocomuffins gebakken en meegenomen.

Kleine stukjes vlees
1 ui
paar takjes koriander
linzen
kikkererwten
((fenegriek (lholba) ongeveer 1 eetlepel ik heb dit niet erin gedaan, maar dit word meestal wel gedaan))
1 klein blikje tomatenconcentraat
2 bouillonblokjes rund of schaap
zout naar smaak
1 tl gember, paprikapoeder, harirakruiden
Halve pakje saffraan
berkouksbolletjes/vogeltongetjes (vermecelli in vorm van vogeltongetjes)
2 tomaten

Bereiding:

6 opmerkingen:

  1. Lekker! Maar dan zonder himes/kikkererwten, ben daar niet zo'n fan van.. geef ze altijd aan mijn man :P

    Ben je trouwens van Belgiƫ?

    x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh oke, waar heb je dan NL's geleerd? :P Of ben je opgegroeid in NL en later naar Duitsland gegaan? :D xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben in Nederland geboren haha. Ik woon sinds augustus 2007 in Duitsland, omdat mijn man daar werkte en woonde. Ik had nog geen baan of niks omdat ik nog op school zat, daarom ben ik maar naar Duitsland gegaan. Toen ik voor een jaartje in Duitsland werkte, heb ik de Duitse taal geleerd :) Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh Masha Allah, en ik vond verhuizen naar Flevoland al erg :P Een ander land is helemaal anders. Praten jij en je man altijd Marokkaans (of Berbers)tegen elkaar? :D Ben nu een beetje nieuwsgierig geworden. Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Haha maakt niet uit je mag alles vragen :). Ik praat met mijn man arabisch, maar ik ben zelf wel een berber :)

    BeantwoordenVerwijderen