RECEPTEN

dinsdag 19 oktober 2010

Churros






HET DEEG IN SPUITZAK DOEN NIET MET JE HANDEN VORMEN, WANT DAN ONTPLOFFEN ZE. 

In Marokko haalde ik bijna elke ochtend churros. Het is een spaans recept. Ik vond het zo lekker en dacht ik ga maar eens googlen naar het recept en uitproberen. Ik heb dit recept gevonden. En het is net zo lekker als die ik in Marokko haalde. Het is een super simpel recept en zo gedaan.

Benodigdheden:
2 theemokken meel
1 zakje bakpoeder
Snufje zout
2 theemokken water



Bereiding
Meng de droge ingredienten. Breng het water aan de kook in een pan. Voeg de meelmix toe wanneer het water begint te koken. Als het dik begint te worden haal je pan van het vuur. Roer het mengsel goed en snel met een houten lepel, tot het een stevig deeg is geworden soort aardappelpuree. Roer het nog even goed om. Het geheel moet aandikken zonder klonten. Daarna doe je de deeg in een spuitzak. (Spuitzak heb ik van binnen beetje met olie besmeert) Spuit het deeg in de hete olie. Je kan ook in de lucht zeg maar een lange staaf spuiten en dan de uiteinde en het begin aankaar voorZichtig met je handen plakken en dan in hete olie leggen. Je moet er niet in drukken. Je mag ook niet met je handen staafjes maken anders gaan ze ploffen in de olie. Bak ze goudbruin.

Ze zijn warm het lekkerst en je kan het bestrooien met poedersuiker of deppen in chocolade of olijfolie.

Serveer het meteen omdat het nog knapperig is als ze afkoelen worden ze zacht.

Video

33 opmerkingen:

  1. Hoeveel ml zit er in je mok?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is een mok waar 200 ml in kan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Meid moet je alles toevoegen behalve de meel die moet pas iets later toch? en moet het water ectr echt koken of moet het maar kort op het vuur?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je brengt eerst water aan de kook en de bakpoeder,zout en meel meng je samen. Als het water kookt dan doe je de meelmengsel erbij. Zet het vuur dan wat lager en meng het heel snel met lepel. Als dat 1 geheel word haal je dat van het vuur.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ooooh Chorrooooo Ik wil naar Nador!! :D Heerlijke chorro bij het pleintje voor Souq Mourekeb... Het liefst ontbijt ik hier elke dag mee hihi...

    ik ga dit recept gauw proberen insha Allah!

    x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat pleintje ken ik ja. Die heeft de beste churus. Wij wonen in Marokko (mijn ouders haha) op loopafstand van dat kraampje vandaan. Ik heb er echt zin in haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lijkt zo makkelijk, heb het nog nooit gegeten volgens mij, ga het binnenkort proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb het geprobeerd maar bij voorbaat wist ik dat t niet zou lukken want mijn deegwaren mislukken altijd, weet echt niet waarom vind het zo jammer omdat je met deeg zulke lekkere dingen kan maken.

    Waar zou dit aan kunnen liggen?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Waarom hoeven er geen eieren in?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik heb weleens een recept met eieren geprobeerd maar vond die te veel naar eieren smaken.
    Ben wel heel benieuwd naar deze.
    Ga ze morgen inchallah proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. is het nou echt bij niemand gelukt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is echt een heel simpel recept. Toen ik het voor het eerst had gemaakt was het gelijk gelukt :)

      Verwijderen
  12. Rare recept hoor! Iets ontbreekt er om het geheel te binden!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. @anoniem: uhm er zit meel in en daardoor word het stevig.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Salam Oum Younes het is Hayns hier... ik heb eindelijk snel tijd om even snel te reageren! ik heb vandaag jouw churros uitgeprobeerd... en ze zijn gelukt heerlijk choukran voor het recept. dikke kus hayns!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Aaahh Hayns super lang geledenn. Ik hoop dat het allemaal goed gaat met jou en je kinderen haha. Gelukkig zijn ze gelukt lekker zijn ze he hihi hoop nog snel wat van je te horen insha allah

      Verwijderen
  15. Idd schat is zeker lang geleden! hamdoulilah alles goed hoe gaat het met jou en je kinderen? ze zijn idd lekker shokran voor je recept... dikke kus.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Het gaat goed met de kinderen alhamdoelilah. Jammer dat je geen fb meer hebt, dan kan ik je vaker spreken hihi Geef dikke kus aan je meiden xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  17. beste oum younes.. zelfs mij is het niet gelukt. de klontjes zaten erin en het was geheel mislukte 'churros' zeef je eerst alle droge ingrediënten?

    liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wel jammer dat het mislukt is. Ik heb glas van 200 ml gebruikt. Als je de meel toevoegt moet je het heel snel door het water roeren maar je voegt niet alles in een x toe.

      Verwijderen
  18. Oohja vergeten by te voegen; wat voor theeglas heb je gebruikt.

    Liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Nou ik heb ze geprobeert en ze zijn ontploft en er hangt nu 1 op het plafon ik weet nie wat er is mis gegaan maar heb percies gedaan wat er gezegt is ...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ook vandaag..heel plafont en muur vieze ������ ik wist al van te vorwn zou ontploft.. Hepaas ja.. Waarteloos recepten.. Ander recepten sie je eieren en olie erin.ia beste.. Ander vroendin ook ontploft had dat ie deze recepten uitproberen. Heb vreselijk spijt sat ik deze gemaakt is..

      Verwijderen
    2. Bij de meeste is het goed gegaan. Ik weet ook niet wat er fout is gegaan bij jou. Bij mij is het 1 keer gebeurd en dat komt omdat ik het met mijn handen ging vormen verder is precies dit recept altijd gelukt

      Verwijderen
  20. Reacties
    1. Hhhaha aan et plafond. Ik weet ook niet. Ik doe er een beetje voor beetje meel bij. best wel raar dat bij de een wel lukt en bij de ander niet. Toen i et voor et eerst had gemaakt was et gelijk gelukt. Ik ga nog een x maken en dan doe ik voorbereidingsfoto's erbij, voor de duidelijkheid :D xx

      Verwijderen
  21. Kun je ook met een mixer in de pan mixen, zodat je geen klontjes krijgt? De eerste keer is het bij mij mislukt, maar ik geef niet op. Als het bij jou lukt, lukt het bij mij ook! ooit haha..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik doe het met deeghaken alles goed mengen heb het nog nooit met een mixer geprobeerd. Bij mij was eerste x gelukt dus zeker nog een x proberen.

      Verwijderen
  22. bij mij ging t de eerste keer ook fout maar dat kwam omdat ik het meel er te laat in deed! het water was al te heet de tweede keer ging goed. gr lay

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik heb een keertje churros met kaneel en poedersuiker gegeten, was ook erg lekken.

    BeantwoordenVerwijderen