RECEPTEN

zondag 14 augustus 2011

Gringo / Beghrir












Benodigdheden:
2 Marokkaanse soepkommen meel
1 Marokkaanse soepkom fijne griesmeel
1 zakje gist
1 zakje bakpoeder
1 afgestreken el zout
1 afgestreken el suiker
Lauw warm water tot je soort van pannekoekenbeslag hebt (volgende keer maak ik er een foto van insha Allah)

Bereiding:
Doe de meel, griesmeel, suiker, gist en bakpoeder in een kom. Meng het allemaal met een lepel. Doe
er dan beetje voor beetje water bij en meng het met een lepel. Als er genoeg water in zit dat je kan mixen ga je het met een elektrice garde mixen. Je doet er dan netzoveel water bij tot je een pannekoekenbeslagg hebt. Doe er dan zout bij en mix het tot het een beetje schuimig word van boven. Ik heb wasbak met warm water gevuld en de kom met het beslag in de wasbak gelegd. Laat het ongeveer een kwartiertje rijzen. Als het een beetje schuimachtig van boven uitziet dan is het al klaar.

Wat belangrijk is bij het bakken. Je hebt een goede pan nodig. Mijn beghrirs waren altijd mislukt met een beghrir pan. Sinds ik tefal pan gebruik lukt het goed. Na elke beghrir de pan afkoelen onder koud water en goed droogmaken. Zet het vuur niet te hoog. Tussen middelmatig en hoog vuur.




14 opmerkingen:

  1. Ik zoek al heel lang naar een goed recept hiervan. Dit ga ik proberen insha'Allah, shoukran voor het plaatsen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. nadiaaa en marwan17 november 2011 om 15:45

    gaan ik todaay maken schatkee.danku vor je recept.>3

    BeantwoordenVerwijderen
  3. haar recept lukt hamdullillah wel ben er echt blij mee

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat moet ik onder Marokkaanse soepkom verstaan?? groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klik op de volgende link http://static.mijnwebwinkel.nl/winkel/EL-MORO/full26629108.jpg

      Verwijderen
  5. Ik zal het gaan proberen hopelijk lukt het!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. volgens mij doe ik altijd teveel water.. weet iemand ong de hoeveelheid van water ??

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. elke x als je water doet mix je het heel goed tot je een pannekoeken beslag hebt, dus niet heel dik maar ook niet te waterig.

      Verwijderen
  7. Salam Oum Younes

    Shukran voor je recepten. Geweldig!
    Ik heb je gringo's gemaakt en ik was dolblij toen ik de gaatjes zag verschijnen (normaal mislukte het altijd)
    Toen we ze gisteren avond gingen opeten was de smaak heel lekker, alleen waren ze een klein beetje taai.
    Weet jij hoe het komt?
    Ik eet ze wel eens van mijn schoonzusje en dan zijn ze heel lekker dik, zacht en smeuig zegmaar :-)
    Toen ik ze had gebakken was de onderkant een beetje hard, maar toen ik ze daarna oppakte was de onderkant zacht geworden. Hoort dat zo?

    Hoop dat je me kan helpen

    Liefs Oum Iman

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. wa 3laikom salam zuster,

      ja ze worden wel zacht een beetje maar als je dat niet wilt dan doe je er een beetje meer griesmeel bij in plaats van meel

      Verwijderen
  8. Als men geen bakpoeder hebben ? Zou dit nog lukken of niet ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik gebruik altijd bakpoeder, ik weet niet of het zonder ook gaat lukken.

      Verwijderen