RECEPTEN

maandag 4 april 2016

Huismoeder ❤️

Ik vind het leuk om te schrijven over van alles en nog wat, meestal schijf ik ook alleen durf ik het niet online te zetten. Offff ik zet het online en verwijder ik het weer. Deze week ga ik vertellen hoe ongeveer mijn week uitziet als huismoeder. 

Soms is het heel leuk om moeder te zijn nou ja eigenlijk meestal is het wel leuk alleen moeten de kinderen ook soms meewerken haha. Mijn Man en ik proberen altijd zoveel mogelijk samen met onze kinderen iets te doen als hun thuis zijn in het weekend en na de creche. Mijn man werkt fulltime dus meestal doe ik wat met de kinderen, behalve in het weekend. Ze gaan allebei nog naar de creche. Hier in Duitsland gaan ze naar de creche tot ze 6 jaar zijn en dan gaan ze naar school. 

Younes word van de zomer 6 jaar dus hij gaat na de zomervakantie naar school. Spannend spannend 😄

Nada is 31.03  week 4 jaar geworden. Ze moest iets bij de creche trakteren en toen kwam ik bij de action een bord tegen met happy birthday en prikkers met taart, kaars en parttime erop. Ik dacht Heyy ik ga cupcakes maken en die prikkers erin doen en klaar is Kees. Ik wou eigenlijk snoepjes kopen met ballonnetjes of iets en dan in bekers. Ik moest ze dan allemaal per stuk inpakken terwijl het lekker makkelijk is voor mij dat de kinderen zelf cupcakes bakken en gaan versieren. Voor de juffen heb ik een pak celebrations gekocht dus traktatie was heel simpel haha. 

Hier hadden we alvast prikkers geprobeerd, daarna prikkers eruit gehaald versierd en weer erin gedaan. 


Dag van nada's verjaardag 4 jaartjes 😍😍

Verder hebben we eendjes gevoerd. Reuzeeee pret heeft younes hierbij. Hij is echt een dierenliefhebben. Hij houd alleen niet van kleine insecten. Verder zijn alle dieren zijn favoriet en wilt hij alleeeee dieren hebben. Wij wonen in een appartement dus dat gaat helaas niet. 

Nada vind het ook leuk om eendjes te voeren alleen moeten de eendjes wel in het water blijven. Ze hoeven maar haar richting op te zwemmen dan gaat ze gillend wegrennen hahaha. 



Nu het lekker weer is spelen de kinderen ook heel veel bij ons voor. Daar hebben we een pleintje waar ze kunnen fietsen enz. enz. En gaan we ook vaak naar de speeltuin.

Verder gaat younes 3 x in de week voetballen, 1 x in de week zwemmen en heeft hij 2 x in de week logopedie. Volle programma dus 😄 wij gaan meestal samen, maar soms gaat alleen mijn man of ga ik alleen. Nada doet nog geen sport omdat er voor 4 jarige nog geen sport is, dus een jaartje wachten. 

Mijn kiddies zijn ook dol op Ikea. Eerst durfde ze niet naar die speelruimte te gaan, maar nu elke x als het kan gaan we naar de Ikea wandelen, spelen ze daar 90 minuten dan kan ik 90 minuten lekker rustig een boek lezen of iets.
Van het weekend was het weer lekker weer dus gingen we lekker te voet naar de Ikea. Ikea is trouwens maar 1,5 km ongeveer van ons vandaan. Met de bus kunnen we ook gaan, maar ik wil liever lopen met de kinderen zodat ze lekker moe zijn als we naar huis gaan hahah. We worden trouwens door mijn man opgehaald of we gaan wel met de bus terug. Alleen heen gaan we te voet.


Nadatje moest ik van de creche ophalen, omdat ze gebraakt heeft. Ze had vanochtend tandpasta op dus ik dacht dat het daar aan lag, maar volgens de creche is het maag/darm infectie. Ik heb er thuis Niks van gemerkt en toen ik haar ophaalde leek het ook goed te gaan dus gingen we lekker nog even in de speeltuin spelen met z'n tweetjes.



Smorgens breng ik de kinderen om 8.15 al naar de creche. Mijn buurjongetje beste vriend van younes gaat ook altijd met ons mee. Ze gaan naar de creche tot 16.00 uur. Ik heb dan eigenlijk hele dag voor mezelf. Ik heb gewerkt alleen nu werk ik op het moment even niet. En ik vind het eerlijk gezegd ook wel lekker zo.


Zo ziet een klein stukje uit mijn leven eruit. Ik hoop dat jullie het leuk vinden ❤️❤️

VOLG MIJ OP FACEBOOK: www.facebook.com/recepten01 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten