RECEPTEN

zondag 23 juni 2013

Batbot met gehakt


Benodigdheden:
Gehakt
Peper en zout
1 tl peterselie
1 tl paprikapoeder
2 gesnipperde uien 
Halve gegrillde paprika ik kleine stukjes gesneden
1 kleine tomaat fijngesneden 

Bereiding:
Bak de ui tot het goudbruin word. Doe er dan paprika, tomaat, gehakt en kruiden bij. Maak het tijdens het bakken helemaal los. Bak het tot het gehakt gaar is.

Benodigdheden deeg:
350 Gr. Meel
125 Gr. Griesmeel
200 ml lauwe melk
2 el zonnebloemolie
1 tl suiker, zout en gist

Bereiding:
Doe alles in de deegmachine en meng alles tot je een soepele deeg krijgt. Is het te droog doe er dan wat lauwwarme water bij. Laat het op een warme plek rijzen tot het deeg zich verdubbeld heeft. Ik verwarm de oven altijd voor op 50 graden. Als ik het laat rijzen doe ik de p en en leg de kom ik de oven.

Maak bolletjes van het deeg. Hoe groter de bolletjes hoe groter de broodjes.


Maak de broodjes plat met je hand of deegroller. Leg er en plakje kaas op en wat gehakt. Maak ze dan dicht en leg de naad aan de onderkant. Bak de broodjes in de pizzapan. 

Ik heb hier geen hele schijfje kaas gedaan omdat ik dat te machtig vind. Je kunt verschillende kaas bij doen of geen kaas. Ook kun je verschillende vullingen gebruiken. 



12 opmerkingen:

  1. Slm lkm, als je verse gist gebruikt, hoeveel moet je dan gebruiken denk je?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Op de verpakking staat hoeveel verse gist je moet gebruiken per 500 gram of 1 kilo

      Verwijderen
  2. Salaam zuster, hoeveel gist heb je gebruikt

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Salaam hoeveel gram gist heeft u gebruikt

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoe lang laat je het rijzen?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jullie mogen lang wachten op een antwoord

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja sorry voor late reactie. ik krijg per dag heel veel vragen. Ik ben actief op facebook en daar probeer ik zo snel mogelijk vragen te beantwoorden. Daarom had ik niet zoveel tijd om hier vragen te beantwoorden sorry daarvoor.

      Als je fb hebt kun je me volgen op www.facebook.com/oumyounes01 xx

      Verwijderen
  6. minder dan een half blokje verse gist. Een half blokje is voor 500 gram.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb geen keukenweegschaal wel een maatbeker met ml.weet je hoeveel gram ml is?

    BeantwoordenVerwijderen