RECEPTEN

woensdag 29 mei 2013

Harsha / tafdarth






Benodigdheden:
100 ml zonnebloemolie
100 ml me
1,5 el suiker
1 afgestreken el zout
500 Gr. Griesmeel Middelgrof 
Extra griesmeel 
1 tl bakpoeder
Lauwwarm water 
Roomboter

(Eventueel 100 nl warme melk als
Je zachte harsha wilt)

Bereiding:
Doe griesmeel, olie, suiker.zout en bakpoeder in een ruime kom en meng alles heel goed. Doe er een beetje voor beetje warm water bij.

 Het deeg moet niet te droog zijn je moet er een bal van kunnen maken, zie foto. Ik heb het in tweeën gedeeld en bolletjes van gemaakt. Ik heb de bolletjes nog in griesmeel gerold en in een ronde kleine platte schaal in plat gedrukt. 
Je verwarmt de Marokkaanse koekenpan en zet het vuur middelhoog. Vuur mag niet te laag staan, dan bakt het heel langzaam Ren wordt de harsha hard. Leg daarin de harsha erin en bak het aan beide kanten goudbruin.

1 heb ik met eieren en boter gemaakt en andere met helemaal niks. Na het bakken maak ik het in het
 midden open en doe er boter en gekookte eieren erin, daarna maken we er kleine stukjes van. Het is ook lekker met alleen een laagje boter en jam. 

Als je wilt dat je harsha zacht is doe je in plaats Vam
Water nog een beetje warme melk bij.




VIDEO






1 opmerking:

  1. Moet de roomboter door het deeg of is het om later erop te smeren?

    BeantwoordenVerwijderen