RECEPTEN

zaterdag 14 augustus 2010

Zebra cake



Benodigdheden: Ik gebruik hier glas waar 200 ml in kan
4 Eieren
1 glas melk
1 glas olie
1 glas suiker
2 glazen meel
1 vanillesuiker
1 bakpoeder
2 el cacaopoeder

Bereidingswijze:
Mix de eieren, suiker en vanillesuiker heel goed ongeveer 5 minuutjes. Daarna doe je de olie en melk bij en mix je het het weer ongeveer 5 minuutjes. Giet de mengsel in een kom. Je doet nu de bakpoeder en meel bij het beslag en mix het heel goed met een garde.

Je verdeelt het beslag in twee delen. In een van de delen doe je de cacaopoeder bij en weer heel goed roeren met een garde.

Je neemt een ronde bakblik van ongeveer 28 cm. Beboter het bakblik goed en bestuif het met meel.

Je neemt elke keer 1 lepel van het beslag en doe je het in het midden van de bakblik. Je begint bijvoorbeeld met cacaobeslag daarbovenop doe je weer normale beslag daarbovenop weer cacaobeslag en zo ga je door tot je beslag op is.

12 opmerkingen:

  1. Salaamoe alaikoem Oum Younes,
    Ik wil jou zebracake in een grotere bakblik (grote bestillablik) maken,moet ik het recept verdubbelen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wa 3laikom sallaam selima :),
    Ik zou het recept niet verdubbelen maar de helft meer erbij doen Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. salaam,
    vraaje op hoeveel graden en hoe lang moet
    het in de oven blijven?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wa 3laikom sallaam. Ow vergeten erbij te te zetten. Ik bak de cake op 175 graden ongeveer 50 minuten. Elke oven is anders. Het kan iets langer duren of iets korter Xx

      Verwijderen
    2. Salaamoe alaikoem Oum Younes,
      Heb je cake een paar keer gemaakt en ik vindt m suppppper lekker!
      Shoekran voor het recept,
      Xx Selima

      Verwijderen
  4. Betekent dat, dat de hoeveelheid melk, olie en de suiker 200 ml moet zIjn? Omdat er bij staat dat je een glas gebruikt waar 200 ml in kan. Alvast bedankt

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb deze cake gemaakt maar het was niet luchtige van binnen wat heb ik verkeerd gedaan?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. volgens mij heb ik jou vraag beantwoord op facebook :) www.facebook.com/oumyounes01 ik heb een videotje gemaakt hoe je moet maken, zo is het duidelijker hoe ik cake maak :)

      Verwijderen
  6. Salam aleikoum oum younes wat bedoel je met helft meer bij doen kan je dat aub uitleggen?

    Wa salam

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je reageert ook niet vaak terug helaas!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Sorry zuster ik heb het een lange tijd laten zitten o,dat mijn blog niet werkte ☺️

      Verwijderen