RECEPTEN

zaterdag 14 augustus 2010

kippenvleugels met honing


Ik had ooit eens een keer gelezen dat als je honing bij de kip doet dat het dan een mooi rood kleurtje geeft. Ik dacht eerst, nou dat is toch niet lekker honing met kip. Ik vond het een hele rare combinatie. Toch heb ik het uitgeprobeert en het is echt super lekker. Het glanst heel mooi en het smaakt ook nog.

Benodigdheden:
10 kippenvleugels door midden gesneden
1 el curry of kipkruiden
1 tl paprikapoeder
1 el meel
2 el olie
zout naar smaak

half tl zwarte peper
chilli naar smaak (maar hoeft niet)
1 el honing

Bereidingswijze:
Doe alles in een kom meng het heel goed. Verdeel het in de ovenschaal. Laat het even een paar uur staan voor je het in de oven doet. Bak het voor ongeveer 20 minuten op 200 graden. Draai de vleugels dan om en bak het verder tot het rood wordt.

Lekker met sla, friet en zoete pittige sojasaus.

Bij deze foto heb ik 1 tl extra honing erbij gedaan en aardappelsalade erbij gemaakt :)


3 opmerkingen:

  1. mmm dat ziet er echt lekker uit. En zo snel klaar precies!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Selaam oum younes hoe heb je die aardappelsalade gemaakt? T zit er heerlijk uit. Gr ghiz

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel zuster. Hier staat et recept http://oumyounes.blogspot.de/2010/06/aardappelsalade.html#links

      Verwijderen